Margus Rebane

Alates 1980ndate algusest olen oma vanaisa käest
 õppinud korvi punumist ja 
armastama erinevat puutööd - käsitööd laiemalt. Nii nagu seda on tehtud aastasadu meie Maal maarahva igapäevaelus. Elutee om kokkuviinud erinevate Meistritega Eestis ja ka mujal Maailmas rännates. Nii olen edasi õppinud, saanud inspiratsiooni proovimiseks ja katsetamiseks.
1986. aasta sügisel tuli minu juurde kivide voolimine... Olen arendanud sellest oma kivi lõikamise maailma. Õpilasi on üle maailma erinevates nurkades. Voolitud kive leidub kõikidel Mandritel ja Maailma osades (välja arvatud Antarktika). Bhutanist Kanadani ja Argentiinast Vormsini või Hiiumaalt Iraanini ja Hollandist Soomeni ehk Jordaaniast Slovakkiani ja Iisraelist Fijini.... 
Ajalehtedest ja ajakirjadest punumine tuli minu juurde läbi ETV lastesaate, kus Mari Viik õpetas lastele ajalehtedest karbi puumist. Ajaga olen kujundanud välja oma tehnika ja töövõtted.
Kursuseid olen juhendanud umbes 20 aastat – Eestimaa ja Liivimaa erinevates külades ja linnades, Norras, Iisraelis, Uzbekistanis.
Osalenud erinevatel näitustel Eestis, Soomes, Leedus, Iisraelis, Venemaal ja Kübermaailmas ...
„Pärandihoidja” 2021 – Rahvakunsti ja Käsitöö Liidu aunimetus.
Olulisemad märksõnad, millele toetub minu tegevus – Meie Rahvaste TRADITSIOON, TARBE väärtus, KOHALIK materjal, TAASKASUTUS, LOOMISE MÕNU.

TEEMAD:

Vitstest, juurtest traditsiooniline tarbekorv. Erinevad korvi tüübid, punumistehnikad, erinevad punumiseks sobilikud materjalid meid ümbritsevast keskkonnast. 2-4 päevased kursused.

Aianduslikud punutised. Postamendid, lillede ja põõsaste toestamine, pakk-korvid, kännu-punutised, peenra äärised jne Minimaalselt 2 päevane kursus.

Ajakirjandusest ja muust paberist punutised. Karbid, kastid, kotid, märsid, „lendavad vaibad”, istumisalused... 6h – 2 päevased kursused.

Paekivi veeriste voolimine. Paekivi veeriste vääristamine – taskukivina, ehtekivina, amuletina, skulptuurina... 3h-6h kursus. Oma voolimisnoa valmistamise võimalus.